dijous, 19 de novembre del 2015

Noves pràctiques educatives: Presentacions en História del Món Contemporani

Ampliarem l'entrada anterior. Havia  sigut una mena d'experiment en el blog en rebre la invitació.

Intenció prèvia:
Aprofitant que no es té la pressió de l'examen PAU, ni d'una prova externa.
I de tractar-se d'una assignatura de quatre hores setmanals.
Mínim una hora setmanal es dedicarà a presentacions  dels alumnes.
Pot tractar-se, tant d'una part del temari (comentari de text de la Declaració d'Independència dels  EUA).
O d'ampliacions: presentacions al voltant de la guerra civil síria.
Pot ser necessària una guia prèvia donada pel professor. Que els alumnes poden seguir, o no.

Problemes: en tenir 32 alumnes a classe,resulta problemàtic aconseguir una presentació per alumne i trimestre. Conseqüentment, s'haurà de fer un per alumne i grup, al llarg del curs.

Altre problema: la falta d'experiència de la majoria dels alumnes al respecte. La qual cosa no considerem importants: s'ha d'aprendre.

Evaluació del resultat final: Una vegada feta la presentació: hem de pensar què seria més adeqüat:
Els alumnes es senten motivats en vore's dirigint l'aula. Podem considerar-lo suficient? Amb nota de professor, que serà bona; no els castigaràs per ficar-se nerviosos, cosa que fins i tot passa en les presentacions universitàries.
S'haurien de penjar en un blog a la vista de tos els alumnes?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada