A 2n d'ESO per a estudiar equacions de primer grau amb una incògnita hem fet una flipped classroom, puzzle d'Aronson i per avaluar un Joc concurs de De Vries.
Ací teniu una breu explicació de cadascuna de les dues tècniques:
La tècnica del Puzzle
d’Aronson és considerada com una de les més representatives i útils de les
quals posen en pràctica la cooperació a l'aula.
Mitjançant aquesta tècnica són els/es propis/es alumnes
els que fan de tutors de l'aprenentatge dels seus/es propis/es companys/es,
sent alhora tutoritzats per ells i mentre es produeix una interdependència
positiva en treballar junts. Això vol dir que els objectius dels participants
han de trobar-se vinculats, de tal forma que cadascú puga aconseguir els seus
objectius si els altres aconsegueixen els propis.
Els alumnes no depenen excessivament del/a professor/a,
sinó que són ells els constructors del seu propi aprenentatge. Per tant, es
plantegen com a objectius, estructurar les interaccions entre els alumnes
mitjançant equips de treball i aconseguir que els alumnes depenguen uns dels
altres per aconseguir les seues metes.
Passos a seguir:
1) S'organitzen els equips (grups base o puzzle)
per treballar un material acadèmic que ha estat dividit en tantes
seccions com a membres tinga l'equip.
2) Cada membre de l'equip s'ocuparà d'estudiar o aprendre
un d'aquests trossos o seccions.
3) Els diferents membres dels diferents grups base que
van a ocupar-se de les mateixes seccions es reuneixen en grups
d'experts per discutir-les.
4) L'alumnat torna als seus equips inicials i ensenyen la
seua secció als/es seus/es companys/es.
La FLIPPED
CLASSROOM o classe a l'inrevés, consisteix bàsicament en mirar a casa la
teoria i a classe resoldre els exercicis i problemes amb ajuda dels/es
companys/es (aprenentatge cooperatiu) i del professorat implicat.
Si
voleu saber més informació podeu entrar en http://www.theflippedclassroom.es
UNITAT DIDÀCTICA D’EQUACIONS
Com
el tema es va a tractar mitjançant una flipped classroom o classe a l'inrevés,
l’alumnat prèviament ha de fer les següents coses:
• Veure
els vídeos explicatius sobre resolució d'equacions de 1r grau.
• Començaran
veient els vídeos desde l'1 fins al 6. Són vídeos curts d'uns 5 minuts.
• Quan estiguen mirant-los,
poden parar-los en qualsevol moment o repetir la reproducció per si no els ha
quedat clara alguna cosa.
• Agafaran
apunts d'aquests vídeos.
• Aquests
apunts els duran el primer dia de flipped classroom, per tal de començar a
treballar en la resolució d'equacions de 1r grau a classe.
• El
dilluns me'ls entregareu per tal de puntuar-los.
Ací
està la rúbrica utilitzada per a puntuar cadascuna de les coses que se’ls ha
demanat en aquesta unitat didàctica:
La
unitat es realitzarà en 5 sessions, descrites a continuació:
1a SESSIÓ:
Per
a aquesta sessió l’alumnat ha vist els vídeos que han trobat en el Symbaloo del
blog http://matesesoiesllombai.blogspot.com.es
i han agafat apunts que els ajudaran a començar amb la resolució d'equacions i
problemes d'equacions de 1r grau amb una incògnita.
Farem
doncs, una flipped classroom (teoria en casa i exercicis en
classe) combinada amb un Puzzle d'Aronson.
En
aquesta primera sessió l’alumnat farà:
•
Formació dels “grups base o
puzzle” de 4 membres.
•
Creació de l'acta de constitució
de grup amb:
Data i nom del grup
Membres del grup
Normes del grup
• Distribució
del tipus d’equació que va a resoldre cadascun dels membres: equacions
senzilles, amb parèntesis, amb denominadors i resolució de problemes.
•
Començaran a resoldre les
equacions.
2a SESSIÓ:
En aquesta sessió resoldrem les equacions i
problemes d'equacions de 1r grau amb una incògnita en "grups
d'experts".
3a SESSIÓ:
En
aquesta sessió els/les alumnes s’han reunit en els "grups
base" per a explicar als companys/es la part que han treballat cadascun
d’ells en el "grup d'experts".
4a SESSIÓ:
En
aquesta sessió els/les alumnes s’han reunit en els "grups
base" per a explicar als companys/es la part que han treballat cadascun
d’ells en el "grup d'experts".
5a SESSIÓ:
En
aquesta sessió hem fet un JOC CONCURS de De Vries per a avaluar
el treball realitzat amb les equacions de 1r grau amb una incògnita. Si voleu saber alguna cosa més d'aquest tipus d'instrument d'avaluació, podeu entrar en:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada