dimarts, 7 de juliol del 2015

Flipped classroom, puzzle d'Aronson i Joc concurs de De Vries

A 2n d'ESO per a estudiar equacions de primer grau amb una incògnita hem fet una flipped classroom, puzzle d'Aronson i per avaluar un Joc concurs de De Vries.
Ací teniu una breu explicació de cadascuna de les dues tècniques:

La tècnica del Puzzle d’Aronson és considerada com una de les més representatives i útils de les quals posen en pràctica la cooperació a l'aula.
Mitjançant aquesta tècnica són els/es propis/es alumnes els que fan de tutors de l'aprenentatge dels seus/es propis/es companys/es, sent alhora tutoritzats per ells i mentre es produeix una interdependència positiva en treballar junts. Això vol dir que els objectius dels participants han de trobar-se vinculats, de tal forma que cadascú puga aconseguir els seus objectius si els altres aconsegueixen els propis.
Els alumnes no depenen excessivament del/a professor/a, sinó que són ells els constructors del seu propi aprenentatge. Per tant, es plantegen com a objectius, estructurar les interaccions entre els alumnes mitjançant equips de treball i aconseguir que els alumnes depenguen uns dels altres per aconseguir les seues metes.

Passos a seguir:

1) S'organitzen els equips (grups base o puzzle) per   treballar un material acadèmic que ha estat dividit en tantes seccions com a membres tinga l'equip.
2) Cada membre de l'equip s'ocuparà d'estudiar o aprendre un d'aquests trossos o seccions.
3) Els diferents membres dels diferents grups base que van a ocupar-se de les mateixes seccions es reuneixen en grups d'experts per discutir-les.
4) L'alumnat torna als seus equips inicials i ensenyen la seua secció als/es seus/es companys/es.

La FLIPPED CLASSROOM o classe a l'inrevés, consisteix bàsicament en mirar a casa la teoria i a classe resoldre els exercicis i problemes amb ajuda dels/es companys/es (aprenentatge cooperatiu) i del professorat implicat.
Si voleu saber més informació podeu entrar en http://www.theflippedclassroom.es

UNITAT DIDÀCTICA D’EQUACIONS

Com el tema es va a tractar mitjançant una flipped classroom o classe a l'inrevés, l’alumnat prèviament ha de fer les següents coses:
    Entrar en el blog d'aula: http://matesesoiesllombai.blogspot.com.es
    Veure els vídeos explicatius sobre resolució d'equacions de 1r grau.
       Començaran veient els vídeos desde l'1 fins al 6. Són vídeos curts d'uns 5 minuts.
       Quan estiguen mirant-los, poden parar-los en qualsevol moment o repetir la reproducció per si no els ha quedat clara alguna cosa.
    Agafaran apunts d'aquests vídeos.
  Aquests apunts els duran el primer dia de flipped classroom, per tal de començar a treballar en la resolució d'equacions de 1r grau a classe. 
    El dilluns me'ls entregareu per tal de puntuar-los.

Ací està la rúbrica utilitzada per a puntuar cadascuna de les coses que se’ls ha demanat en aquesta unitat didàctica:
La unitat es realitzarà en 5 sessions, descrites a continuació:
1a SESSIÓ:
Per a aquesta sessió l’alumnat ha vist els vídeos que han trobat en el Symbaloo del blog http://matesesoiesllombai.blogspot.com.es i han agafat apunts que els ajudaran a començar amb la resolució d'equacions i problemes d'equacions de 1r grau amb una incògnita. 
Farem doncs, una flipped classroom (teoria en casa i exercicis en classe) combinada amb un Puzzle d'Aronson.
En aquesta primera sessió l’alumnat farà:
    Formació dels “grups base o puzzle” de 4 membres.
    Creació de l'acta de constitució de grup amb:
                        Data i nom del grup
                        Membres del grup
                        Normes del grup
    Distribució del tipus d’equació que va a resoldre cadascun dels membres: equacions senzilles, amb parèntesis, amb denominadors i resolució de problemes.
    Començaran a resoldre les equacions.
2a SESSIÓ:
En aquesta sessió resoldrem les equacions i problemes d'equacions de 1r grau amb una incògnita en "grups d'experts". 
3a SESSIÓ:
En aquesta sessió els/les alumnes s’han reunit en els "grups base" per a explicar als companys/es la part que han treballat cadascun d’ells en el "grup d'experts".
4a SESSIÓ:
En aquesta sessió els/les alumnes s’han reunit en els "grups base" per a explicar als companys/es la part que han treballat cadascun d’ells en el "grup d'experts".
5a SESSIÓ:
En aquesta sessió hem fet un JOC CONCURS de De Vries per a avaluar el treball realitzat amb les equacions de 1r grau amb una incògnita. Si voleu saber alguna cosa més d'aquest tipus d'instrument d'avaluació, podeu entrar en:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada